Al Vent del Nord

Al Vent del Nord

16 de set. 2016

L'Espluga Calba. Cent anys en imatges



Jaume Sardà Saltó (Galdeo) i Francesca Cunillera Sardà (Senan),
casats el 17 d'octubre de 1918,

Benvolguts espluguencs i espluguenques,
El fet d’haver arribat a les meves mans un llibre voluminós sobre fotos antigues de Cervià de les Garrigues, m’he animat a fer-ne un de semblant del nostre poble. Material no en falta. El Ramon Maria del Xaparro m’ha facilitat totes les fotos recollides pel seu pare, que es van anar publicant a la revista Spelunca, en la secció de Cel·luloide ranci i, més tard, a Cent anys de vida fotogràfica a l’Espluga, que va tenir molt d’èxit. He escanejat tot aquest material (prop de 300 fotos) i n’he recollit molt altre, que m’ha arribat per diverses fonts.
En necessito més, però. Es tracta de fotos antigues, des de finals del segle XIX fins a mitjan segle XX (de casaments, de família, de festes, d’equips de futbol, d’esdeveniments importants, d’escola o de col·legi, de rubinades, etc., etc.). Si bé –com he dit– en tinc moltes, no voldria que, després, algú protestés perquè no en surten de la seva família –com va passar a Cervià–.
Animeu-vos, doncs a buscar-les i, si teniu possibilitat d’escanejar-les, millor que millor. Sinó, podríeu fer-les arribar a la meva germana, Rosita Poca Gaya (avui, de cal Tupiner), que me les passaria perquè, una vegada escanejades, us les pugui retornar.
En trobo a faltar de Cal Pons, de Cal Prionet, de Cal Cabrer, de Cal Xuxa, de Cal Ferran, de Cal Coc, de Cal Ferreret (a veure si s'anima la Mònica!) i un llarg etcètera, 
Com que no sóc gaire entès en Facebook, preferiria que me les enviéssiu per mitjà del meu correu electrònic jpg@tinet.cat. Procureu que siguin de bona qualitat (300 ppp) i afegiu-hi els noms, renoms i dates corresponents. Per exemple: Jaume Martorell (Magre) i Carme Camí (Llorenç), casats el 14 de maig de 1897 - Ramon Poca Balcells (Borrassol) i Dolores Pons Garlandí (Tet), casats el 28 d’octubre de 1911, amb el seu fill Ramon., etc.
A l’espera de la vostra col·laboració, us saludo ben cordialment,


Josep Poca Gaya (Cal Borrassol)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada