Al Vent del Nord

Al Vent del Nord

27 de nov. 2016

Crida a participar



La meva crida no ha tingut la resposta que esperava. Per això, m'ha calgut anar trucant a moltes portes per sol·licitar fotos antigues de persones i de la vida dels espluguencs durant els segles XIX i XX.
Les fotos que, en el seu dia, recollí el Ramon del Xaparro, i que sortiren a la revista Spelunca (unes 250), les he pogut ampliar fins a 500, que he compaginat en prop de 300 pàgines del llibre.
Crec que es tracta d'un recull prou interessant, que espero que surti a la llum a la Festa del Llibre, per Sant Jordi de l'any que ve.
Malgrat tot, desitjaria fer una darrera crida per tal que el conjunt de fotografies reflectissin una visó harmònica de la major part de la població. Si no, passarà allò que alguns protestaran perquè no surten fotos de casa seva. Com podeu suposar, jo no me les puc inventar. Si no les tinc, no les puc posar.
Trobo a faltar fotos de pagesia (batudes a l'era, recollida d'olives o ametlles, llaurades, etc.), de Festes Majors (orquestres i envelats, concerts al cafè), i un llarg etcètera de vida quotidiana del nostre poble.
Abans de tancar, doncs, el contingut del volum, us animo a facilitar-me aquest material que crec que enriquiria més el valor testimonial d'aquesta època de la història de l'Espluga Calba.



Pàgines del llibre

El millor seria que me les féssiu arribar escanejades a la meva adreça elèctrònica jpg@tinet.cat indicant-me els noms, cognoms i renoms de les cases, i dates més o menys aproximades del període de les fotos. D'aquesta manera, evitaríem pèrdues o deteriorament. Si això no fos possible, les podríeu deixar a casa de la meva germana, la Rosita Poca, del Cal Tupiner. Us prometo que tindran retorn.

Josep Poca Gaya (Cal Borrassol)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada